Forandringskommunikation

Kunne du tænke dig ved hjælp af enkle metoder at blive klædt helt på kommunikationsmæssigt, når du står foran eller midt i forandringer?

Kunne du tænke dig, at medarbejderne lige fra start er med, og du hele tiden tuner din kommunikation, så I sikrer høj motivation og slipper for en masse bøvl og brok?

Så læs mere nedenfor om vores ydelser inden for ledelse af forandringer og kommunikation:

  • Hjælp til at udforme forandringsfortællingen. Indhold, opbygning, dens hovedbudskaber og fængende slogans. Central og decentral kommunikation
  • Rådgivning af ledere eller ledergruppe – øverste ledelse eller gruppe af mellemledere
  •  Café eller workshop om vellykket forandringskommunikation (øverste ledergruppe og øvre ledere og/eller gruppe af mellemledere)
  • Workshop om forandringsfortælling der ”rammer” virksomhedens behov og samtidig skaber følgeskab. Før, under og efter forandringen (øverste ledergruppe, en afdeling, gruppe af      mellemleder mv.) En dag med opfølgning
  •  Designe, visualisere og facilitere et helt forandringsforløb i en organisation eller dele af den ved hjælp af ledergruppemøder, coaching, caféer, workshops i enheder og team. Dette     kobles  sammen med den centrale organisationskommunikation. F.eks. en ny strategi og dens implementering, lancering eller opjustering af nye værdier, en fusion mv.
  • Kursus for mellemledere i at forberede deres forandringskommunikation, før forandringen, under og efter (forandringsfortællingens nerve, formidling, forløb og faser, modstande og bearbejdning, løbende feed-back, variationer ift. enheder og medarbejdere mv.)
  • Undersøgelser af forandringskommunikation (mindre kvalitative undersøgelser og anbefalinger)

Hvorfor vælge IWF?

IWF har via vores kundeopgaver, bøger og artikler opnået meget høj ekspertise og resultater inden for forandringskommunikation – både før, under og efter en forandring. Vi kan som konsulenter gøre en forskel, fordi vi inspirere jer og får jer til at se det, som I måske ikke selv har kunnet se.

Forandringer kan både være større og mindre forandringer (vision, fusion, værdier, kernefortælling, strategi, strukturændringer, IT-tiltag mv.)

Vores erfaringer fortæller os, at man ikke kan gennemføre en forandring ud fra en forestilling om, at det kan ske totalt strømlinet. Det er netop en del af forandringens natur, at den konstant forandrer sig, samtidig med at man forandrer.

Som leder skal man både kunne være i forandringen og være over den. Det er vigtigt at udvikle en stærk kernefortælling om forandringen, som rammer noget væsentligt og meningsfuldt i medarbejderne, og som man kan variere og time i forhold til forskellige enheder i organisationen.

Samtidig skal man som leder lytte til sine medarbejdere, så man konstant kan ramme plet med sin kommunikation. Det er med til at mindske ”kaos” og utryghed.